Banoffee pie

   Banoffee pie, neboli Banana toffee pie, česky taky banánovo karamelový koláč, je jednou ze stálic angloamerických kuchyní. Aby si ho člověk udělal doma, nemusí být zrovna zkušeným cukrářem, nepotřebuje ani žádné speciální dovednosti a dokonce ani extra vybavení. Banoffee pie je jen jednoduchý vrstvený chlazený koláč, ve kterém je všechno, co máte rádi. Sušenky, máslo, karamel, banány, šlehačka a čokoláda. No nezaujal vás?
   Na obrázku jsem se s ním potkala už kdysi dávno a docela jsem na něj zapomněla. Připoměla mi ho spolužačka z vysoké. Na Facebooku nedávno postla fotku obrovské smetanové skvrny na podlaze. Povolila jí forma a pie skončil na zemi. Když jsem to viděla, musela jsem to prostě zkusit taky!

   Pokud už po úvodu tak trochu závidíte, co mám zrovna na talířku, zkuste to sami. Budete potřebovat:
200 g sušenek (Clubka, Lotus, Koka, Bebe,...)
100 g másla
1-2 celé plechovky mléčného karamelu (karamelizované Salko atp.)
3 opravdu velké banány
250 - 400 ml smetany ke šlehání
100 g čokolády (mléčné, hořké, nebo klidně na půl)

   Připravíme si dortovou nebo koláčovou formu. Já jsem si vzala kulatou dortovou a dno jsem vyložila pečícím papírem, bohatě to vystačilo. Máslo rozpustíme v malém kastrůlku a všechny sušenky rozdrtíme na jemný prach, použila jsem mixér. K sušenkovým drobkům nalijeme rozpuštěné máslo a důkladně promícháme. Vyklopíme do připravené formy, rozprostřeme a umačkáme tak, abychom vytvořili korpus. Na sušenky nalijeme karamelové Salko a rozprostřeme do druhé vrstvy. Banány nakrájíme třeba na zešikmená kolečka a poskládáme na dort. Smetanu ušleháme do tuha, můžete přidat ztužovač šlehačky nebo jeden vanilkový cukr, a rozetřeme na připravený dort. Šoupneme do ledničky a důkladně vychladíme. Před podáváním dozdobíme buď kakaem nebo čokoládovými hoblinami.
   Dortík není moc vhodný pro převoz, ani po vychlazení zrovna dvakrát "nedrží". Určitě bych se přikláněla i k variantě tento dezert navrstvit do skleniček, odpadají tím starosti se servírováním a vypadá to taky super :)
   Takže lžičky do ruk a dobrou chuť!


Komentáře